San Francisco

8 augustus 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Crazy, insane, awesome, incrompehensible etc. zijn allemaal termen die we San Francisco in onze dagen toedichten. We hebben er een heerlijke tijd gehad! En hoewel we er 5 en een halve dag hebben doorgebracht hadden we ons gerust nog 5 dagen kunnen vermaken. De musea zijn prachtig. We hebben de California Academy of Sciences bezocht. De kids vonden het super, alles is hands on en al spelende leren ze. Er was een groot aquarium met haaien dus dat was al goed en ze mochten zeesterren en slangen aanraken. In het planetarium was er een prachtige film over ons heelal, niet te bevatten en zeer indrukwekkend. Wat zijn we toch klein in dat enorme universum. We spenderen ook een middag in Chinatown. Heerlijk dim sum eten, een oefening voor een dragon dance live bijwonen, kleurrijke muurschilderingen, kleine hopjes met alles wat we in Aize graag aten etc. We wanen ons weer even een middag in Hong Kong. De jongens vonden in de drukte nog een speeltuin en klimmuur. En ze wilden ok graag even shoppen in het Far East Emporium, allemaal goedkope Aziatische kitsch. En ze hadden er ook rotjes!! Die moesten natuurlijk mee. Op straat werden ze even getest. Eigenlijk wisten ze niet of het wel ok was, maar Dieter nam het voortouw en gooide er een op straat. Dat was ook meteen de laatste … De knal was zo hard, dat een voorbijganger aan de andere kant van de straat deed alsof hij door een kogel geraakt was en liet zich vallen. De hele straat keek om en wij wisten eerst niet waar we moesten kijken, maar barstten al snel in lachen uit. We hebben nog geen plek gevonden om de rotjes af te steken …

We rijden natuurlijk ook de steile kabelbaantjes in de stad, een belevenis op zich. Het aquarium in de baai wordt van voor tot achter bekeken en de zeeleeuwen worden nog twee keer met een bezoek vereerd! Ze krijgen er geen genoeg van. Het slotstuk is een tocht met de Rocket Boat. We hadden San Francisco passes gekocht en daar was een boottocht bij inbegrepen. We hadden echter al heel wat ferry’s genomen dus opteerden voor het alternatief, de pocket boat. Wisten wij veel. Op de vraag of hij veilig was voor kleine kids werd bevestigend geantwoord. Ook een 6-jarige die nog niet goed kan zwemmen was geen probleem en we konden meteen aan boord. Top. Voor we het wisten scheurden we met 60 mijl per uur (100 km per uur) door de haven van San Franciso. Het was stoerder dan een achtbaan. Die boot scheurde, draaide, deed pirouettes, maakte hoge spangolven, de rockmuziek stond hard aan, de wind en zeewater vlogen door onze haren etc. De jongens konden er geen genoeg van krijgen. Ik was blij toen we een half uur later weer voet aan wal zetten …

De reis ging verder naar Napa Valley. Zo dichtbij moesten we er toch naartoe. De arrangement werd uiteindelijk dat Jeroen met de jongens een dagje rust op de camping hielden. Met een speeltuin, zwembad, dieren om te aaien, hooiwagenrit etc. was daar genoeg vermaak. Solange mocht een dagje wijn gaan proeven met een tourtje en heeft daar ten volle van genoten. Moor weer, prachtige omgevingen, interessante wijnhuizen, picknicklunch in een wijngaard, 10 andere wijnliefhebbers om mee te kletsen en natuurlijk de heerlijkste wijnen!

Inmiddels zijn we in Yosemite aangekomen. Score tot op heden 3 slangen, 2 herten, een supergrote roofvogel (helaas ongeïdentificeerd) en een wild cat. Het meeste om en rond onze camper op de campground! We maken mooie wandelingen, hebben onze eerste giant sequoia gezien en de jongens mogen in elk beekje of meertje springen dat we tegenkomen! Prachtige natuur en zo’n groot park dat ongeacht de hoeveelheid tijd die je hebt het onmogelijk is om alle delen van het park te bezoeken!