Arches & herten

22 juli 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Gaan we vandaag weer hiken?? Ja, we gaan vandaag weer hiken :-)

De jongens staan nog niet te popelen om weer te moeten lopen, maar eenmaal onderweg vinden ze het het weer heel bijzonder en zegt Tamis dat je toch echt wel moet hiken om een park goed te kunnen zien! We hebben de afgelopen twee dagen in Arches doorgebracht. We hebben een aantal korte wandelingen gemaakt. Wandelen is echter een understatement. Het is allemaal goed te doen, maar we moeten toch ook geregeld door mul zand, over/door grote rotsblokken sjouwen, op versteende zandduinen balanceren etc. Dat maakt het aantrekkelijk voor de jongens en ze hebben het gevoel dat ze stoere binken zijn die door ruige natuur sjouwen! Zo'n 5 km lopen ze goed. Daarna begint Dieter het genoeg te vinden en wordt de trukendoos regelmatig open getrokken. Een koekje helpt de vermoeide benen dan alweer. We zijn onder de indruk van het landschap in Arches. Veel rode hoog gelegen woestijn met indrukwekkende rotsformaties en tot onze verbazing: herten. We stapten vanmiddag bij een parkeerplek uit en hoorden iets in het nabij gelegen bosje. Niets schertste onze verbazing toen we oog in oog met een groot hert stonden. En een paar uur later gebeurde op de camping hetzelfde. We zaten lekker aan het water, duikt er ineens een hert aan de rand van de campground op. Nu hebben we ze wel vaker gezien, maar op deze plek hadden we ze niet verwacht. Het wildlife in dit droge gebied is met name hagedissen. Dieter is inmiddels expert sporen zoeken, die vind altijd wel weer ergens een hagedissen spoor in het zand. Ze hebben ook weer een junior rangeerprogramma gedaan en hebben hun badge voor Arches verdiend. Het beginnen inmiddels best wel ervaren junior rangers te worden! Arches ligt vlakbij Moab, wat een leuk plaatsje is. We hebben gisteren zowaar sushi gegeten, boodschappen voor de komende paar dagen gedaan en nog even bij de boekenwinkel binnen gestapt om een boekje over wildlife te  kopen! De komende twee dagen blijven we in Moab maar staat Canyonlands National Park op de agenda! En, moeten we helaas een ventiel van de watertank zien te repareren. Dieter heeft de hoge druk kraan wat enthousiast open gedraaid waardoor er in de watertank iets stuk is gegaan en de tank langzaam leeg loopt! Morgen dus maar met het verhuurbedrijf bellen! (of Apeldoorn?)