Onze eerste week!

12 juli 2016 - Philadelphia, New York, Verenigde Staten

We zijn onderweg en zijn blij met een we zijn blij met een werkende internetverbinding!! Jullie hebben lang niet van ons gehoord omdat we simpelweg geen verbinding hadden. We zitten nu in Bryce National Park. Hierbij onze ervaringen in de eerste week.

De eerste nacht in Las Vegas was een gemengd succes. We hadden een mooi hotel maar ook heel groot en commercieel. Alles was aan regeltjes gebonden. Nee, je kind mag niet met bandjes maar moet een lifevest aan, nee hij moet ook nog een polsbandje aan, wil hij een appelsap aan de bar drinken? Dat kan pas als hij 18 is etc. Er was een prachtig zwembad. Lekker om even af te koelen bij temperaturen van meer dan 40 graden. Maar al met al vonden we het veel te commercieel en waren we blij dat we 's middags de camper konden ophalen. Check in gebeurde grondig en nam veel tijd in beslag. Dat betekende dat we uiteindeljk om 4pm bij Mc Donalds zaten voor de lunch en daarna zijn we gaan rijden.

Onze eerste stop was een campsite dichtbij Moapa, dat is ergens tussen Las Vegas en Zion National Park in. Het was een bijzonder plekje. De weide omgeving was grijs en dor, maar bij deze plek was er water en had de beheerder een ware oase gecreeerd. Het was een hele kleine site. Er stonden 5 permanente gasten en wijzelf! De jongens waren happy, ze konden in het riviertje zwemmen, we kregen verse abrikozen/pruimen en sliepen heerlijk rustig in onze camper. De dag erna zijn we naar de Valley of Fire gereden. Dat ligt vlakbij Moapa. Het is een State Park (en geen National Park). Het is bijzonder mooi, maar omdat het geen National Park is, was er zo goed als niemand. We hebben in het park gekampeerd midden tussen prachtige rode rotsen. Het was er meer dan 43 graden dus hiken was bijzonder moeilijk. We hebben er petrified trees (versteende bomen) gezien. We hebben wilde bighorn sheep gezien. En we hebben tussen prachtige rotsformaties kleine tochtjes gemaakt. Echt een aanrader!

De derde dag hebben we de ochtend nog doorgebracht in de Valley of Fire en zijn daarna naar Zion National Park gereden. We hebben daar eerst onze pas voor alle nationale parken gekocht! En een bezoekje aan het visitor center gebracht. Vervolgens ingecheckt op onze campsite en de jongens de pool in gesprongen.

Dag vier zijn we begonnen in Zion. We hebben de shuttle bus genomen naar de lodge en vandaar de Emeralds trail gelopen. De natuur is fantastisch. Indrukwekkende granieten wanden, prachtige kleuren en dan al die begroeing omdat er water in het park is. We genieten volop van die wandeling en de jongens zijn heel enthousiast. Ze moeten over kleine rotsen klimmen, door het zand struinen, door een beetje water waden en hebben het gevoel alsof ze een avontuur beleven. Tamis ontwikkelt zich tot klimgids en geeft Dieter continue instructies hoe hij goed kan afdalen. Merijn en Tamis hebben een eigen cameraatje en zijn super enthousiast over hun foto's. moe maar voldaan komen we terug bij de Zion Lodge waar we heerlijk en de zon onder een oude cotton tree lunchen. En dan is het 2 pm en komen Jan & Simone met Jurgen, Rutger en Casper in het park aan. Het is heel fin om elkaar weer te zien. We zullen een week samen optrekken. En dat is dan ons eerste lustrum. Het is de vijfde keer dat we samen op vakantie gaan en de jongens gaan met elkaar om alsof ze elkaar gisteren nog hebben gezien! We nemen samen de shuttle door Zion Canyon en genieten van de prachtige uitzichten en het bijpraten!

Dag 5 nemen we de shuttle in Zion naar de Temple of Shinawa en beginnen daar aan de Narrows trek. Eest is er een verhard pad een stuk de canyon in totdat je niet verder kan. Als je dan nog verder de Canyon onwil, moet je door het water waden wat we dan ook doen. De kids vinden het fantastisch. Er is wel wat stroming in de rivier maar het is goed te doen. Op wat diepere stukken gaan de jongste twee op de schouders van papa en de anderen zijn niet meer dan tot hun middel in het water. Helaas kan ik er nog geen foto van plaatsen. Op dit moment lukt het alleen nog maar om foto's van de telefoon te uploaden. We werken aan uploads van de computer (waar veel meer foto's van de normale camera opstaan). Gaat vast lukken.

Dag 6 ontbijten we heerlijk met 10 man in de schaduw onder een grote boom en nemen we de Zion tunnel het park uit richting Bryce. De korte video's zijn van deze rit.'s middags komen we aan in Bryce. Daar lunchen we in de Bryce Lodge wat een prachtige historische lodge is, inmiddels zo'n 100 jaar oud. We leren ook het eea over de oorspronkelijke bewoners van het gebied en de eerste Europese settelen (Mormonen). We lopen de Navajo Loop Trail. Super indrukwekkend. Het is een bizar en indrukwekkend landschap. Als die rood/witte Hoodoos/rotsformaties. We gaan tot de bodem van de Canyon wat betekent dat we daarna een fikse klim terug naar boven moeten maken, maar het is meer dan de moeite waard. En vandaag is dag 7. We hebben internet. De jongens zijn in het zwembad en we proberen deze site bij te werken! Het gaat ons goed, we genieten en over een paar dagen weer meer!

1. Ans en Theo Braaf:
    13 juli 2016
    Fijn dat alles zo goed gaat. Zion en Bryce zijn inderdaad schitterend.
    Envelop t.b.v. Ruby vandaag naar Departement in Anrwerpen verzonden.
    lieve groetjes van Ans en Theo
  2. Lilian:
    14 juli 2016
    Zo te horen genieten jullie en leuke foto's van de mannen. Mam komt straks ook kijken.

Groetjes
    Jo en Lilian
  3. Lilian:
    16 juli 2016
    Wauw, dit is echt genieten voor de mannen!!! en wat een prachtige foto's, ik krijg meteen nieuwe schilder inspiratie.
    Groetjes en geniet ze......
  4. Eveline Maas:
    22 juli 2016
    Solange, wat leuk om te lezen over jullie US avontuur! Geniet ervan!